onsdag 11. mai 2011

Blueberrycupcakes :-)




Da er det på tide med det første matinnlegget i denne bloggen.
I dag har vi laget blåbærmuffins, hmmm.....deilig :-)

Her er oppskriften:
4.stk. egg.
1.5. dl. sukker
2 ts. flytende honning
1/2. dl. olje
3.5 dl. hvetemel
2. ts. natron
2.ts. kanel
1.ts ingefær
1. ts. vaniljesukker
ca. 2.dl blåbær

ingefær og kanel kan sløyfes, men jeg liker bedre mye smak istedfor mye sukker i muffinsen min ;-)

visp egg og sukker til stiv eggedosis.
bland sammen alt det tørre for seg selv, bland det deretter vekselsvis med det flytende i eggedosisen.
rør forsiktig inn blåbær til slutt.

fyll muffins former litt under halv full og stek dem på 180 grader i ca. 12-15. min.

Toppes med det du liker best, denne gangen har jeg laget "glasur" av philadelfia ost, 2 ts. sitron og ca. 1 dl. melis. Jeg har farget den grønn med "pasta" farger fra Cacas.
La gjerne glasuren stå litt kjølig før du har den på.




Then it's time for the first food note for this blog.
Today we made ​​blueberry cupcakes, hmmm ..... delicious :-)

Here's the recipe:
4.stk. eggs.
1.5. dl. sugar
2 tsp. liquid honey
1 / 2. dl. oil
3.5 dl. flour
2. tsp. baking soda
2.ts. cinnamon
1.ts ginger
1. tsp. vanilla sugar
ca. 2.dl blueberries

ginger and cinnamon may be omitted, but I like much better taste istedfor much sugar in my muffins;-)

whisk eggs and sugar until stiff and fluffy.
mix together all dry ingredients for themselves, then mix alternately with the liquid in the egg mixture.
stir gently into blueberries in the end.

Fill muffin forms a little under half full and bake them at 180 degrees for approx. 12-15. min.

Topped with what you like best, this time I made ​​"glaze" of Philadelphia cheese, 2 tsp. lemon and about. 1 dl. powdered sugar. I have dyed it green with "pasta" colors from Cacas.
Let the frosting stand a little chilly before you have it on.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar