søndag 1. mai 2011

Det spirer og gror bitte litt...

Noe antydning til liv er det jo i hagen vår , selv om den ser innmari blass ut nå , så blir det nok litt farge og liv her etter hvert.


There are some hint of life in our garden, although it looks sooo faded out now, it will be a little color and life here soon.

Rododendron er grønn og fin og har fått masse flotte knopper.
Og pus syntes at den er perfekt til å ta seg en lur under ;-)

The rhododendron is green, nice and have lots of beautiful buds.
And the kitty thought it's perfect to take a nap under;-)





Jeg planta en klatre- Hortensia i fjor, da kom det ingen blomster, men jeg tror kanskje det kommer noen i år :-)

I planted a climbing Hydrangea last year, but there were no flowers, but I think maybe it will come some this year :-)




Trodde jeg hadde tatt knekken på Klematisen jeg planta i fjor, men det ser jaggu ut som den kommer en spire eller to, spennende å se om vi får flotte lilla blomster på den i år også...

Thought I'd kill the Clematis I planted last year, but it looks like it comes a sprout or two excited to see if we get beautiful purple flowers on it this year too ...

Rabarbraen vår tok jeg å dro opp med litt tungt hjerte i fjor, den boltra seg akkurat under der jeg skulle å hengekøya mi og selv om jeg er glad i rabarbra så, Elsker jeg hengekøya.
Så den måtte bare vike. Hagen var helt kaos i fjor, så jeg viste ikke hvor jeg skulle sette ned rabarbraen, så den ble bare kaste i haugen med det andre hageavfallet....
Men, eventyret ender godt ;-)
Nå som vi har rydda hagen for alt rot og skrot....gjett hva som titta opp, akkurat ved der jeg skal ha kjøkken hagen min, joda en spe liten rabarbra... gjett om jeg ble glad, den skal få stå der den er og så får jeg håpe den vokser seg stor og sterk :-)


The rhubarb
of ours I pulled up with a bi
t of a heavy heart last year, it tumbled about just below where I was going hang my hammock and although I like rhubarb , I love the hammock.
So it just had to give way. The garden was absolutely chaos last year, I did not know where Ito put the rhubarb, it was just thrown in the pile with it other garden waste ....
But, the fairytale ends well;-)
Now that we've cleared the garden of all clutter & junk .... guess what's looking up, right by where I will have my kitchen garden, yeah a little rhubarb ... guess who was happy, it shall remain where it it's and I hope it grows big and strong :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar